We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Klik hier voor meer informatie.
Team van specialisten
Garage en webshop
Centraal in de Randstad
Wat zijn de verzendkosten?
We berekenen 8,00 Euro verzendkosten voor kleine pakketten tot 23 kilo en kleiner dan 1 meter 15,00 voor pakketten boven voorgenoemde voorwaarde binnen Nederland en 15,00 Euro naar Belgie voor kleine pakketten tot 23 kilo en kleiner dan 1 meter voorpakketten bovengenoemdewaarde 22.50
Wat is de levertijd?
Bij elk product in onze webshop staat de levertijd vermeld.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Wij verzenden producten van enkele grammen en centimeters tot en met complete bodykits. Voor het transport werken wij samen met DHL, PostNL en Thijsen, beide zeer gerenommeerde transportondernemingen.
Afhankelijk van je bestelling selecteren wij de meest geschikte vervoerder. Beide vervoerders bezorgen op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur.
In 99% van de gevallen word je pakketje al de volgende werkdag na verzending op het gewenste adres aangeboden. Als je bij aflevering niet thuis bent zal bij kleine pakketten het in de meeste gevallen bij de buren afgeleverd worden en anders wordt het de volgende dag opnieuw bezorgd. Bij de grote paketten zoals de bumpers en bodykits zal het transportbedrijf contact opnemen als je niet thuis bent. Er zal dan een nieuwe afspraak worden gemaakt wanneer het dan wel afgeleverd gaat worden. De levertijd is per product verschillend en staat vermeld op de productpagina. Zo is het dat als er staat dat als je voor 14:00 besteld het de volgende dag in huis is. Let op dat dit om werkdagen gaat en dit geld niet voor het weekend. De levertijden gelden alleen als het product voorradig is.
Is bezorging in het buitenland mogelijk?
Wij versturen door heel Europa. Via de website kan je laten verzenden naar Nederland, België en Duitsland. De rest van Europa zijn de kosten nogal variërend, meer informatie via info@procartuning.nl
Kan ik een ander leveradres opgeven?
Uiteraard kan je tijdens het bestelproces een gewenst leveradres opgeven, zoals je werkadres, vrienden, familie of buren. Vul altijd je eigen adres als factuuradres in, het verzendadres zoals gewenst! Een goed verzendadres is waar er in de regel iemand tijdens kantooruren aanwezig is. Zo ben je er zeker van dat je bestelling snel en goed wordt afgeleverd. Let op! Betaal je achteraf met Riverty dan kunnen wij alleen naar je eigen adres verzenden, om fraude te voorkomen.
Krijg ik een Track & Trace code?
Op dit moment is het helaas niet in alle gevallen mogelijk om Track & Trace codes te versturen. We werken eraan om dit in de toekomst wel te doen. Alle zendingen via PostNL (kleine pakketten) hebben wel een Track and Trace.
Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Helaas zijn onze vervoerders nog niet zover dat ze exact kunnen aangeven hoe laat een pakketje bezorgd gaat worden. Wilt u zeker van zijn dat uw bestelling voor een bepaalde tijd geleverd wordt, neem dan even contact op met onze klantenservice via info@procartuning.nl of via +31 (0) 297 26 95 94. Zij kunnen dan eventueel een inschatting maken.
Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Je kunt je bestelling afhalen bij de receptie van onze garage. Wij hebben geen grote showroom of winkel waar je al onze producten kunt bekijken. We beschikken over een garage met een kleine voorraad. Afhalen van je bestelling is mogelijk op afspraak, het staat u vrij zonder afspraak langs te komen, echter kunnen we niet garanderen dat de gewenste producten op voorraad of beschikbaar zijn.
Ons vestigings- en afhaaladres:
Aalsmeerderweg 285G
1432CN Aalsmeer
Nederland
Tel: +31 (0) 297 26 95 94
Email: info@procartuning.nl
Wat te doen bij transportschade?
Stel dat je pakketje beschadigd aankomt is het verstandig deze te weigeren als je zeker bent dat de inhoud onbruikbaar is. Het pakket komt dan direct retour naar ons, hierdoor kunnen we dit vervelende probleem sneller afhandelen.
Mocht je vermoeden dat er wel eens sprake kan zijn van transportschade omdat de doos er wat gehavend uitziet? Meld dit direct bij de chauffeur en laat dit bij de aflevergegevens vermelden.
Mocht je het pakket geopend hebben en blijkt de inhoud beschadigd? Dan is het verstandig dit direct per e-mail aan ons te melden.
Het beste is om er direct enkele foto’s bij te voegen;
Bereken jullie retourkosten?
Retourneren van je bestelling is niet gratis. Het door ons gekozen model en de aard van de goederen zijn de transportkosten hoger dan bijvoorbeeld bij kleding. De retourkosten betaal je dus zelf. Indien je zelf het pakketje niet kunt versturen via bijvoorbeeld PostNL, dan kunnen wij ook een van onze vervoerders laten afhalen. Ook hier zijn kosten aan verbonden. Deze worden vooraf met u besproken afhankelijk van de aard en de afhaallocatie. Reken op kosten tussen 8 a 15 Euro
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
We bieden een compleet aanbod aan betalingsmogelijkheden:
Ideal
In Nederlands de meest gebruikte online betaalmethode. Ideal is snel, veilig en bovenal makkelijk. Je betaalt via je eigen bank in je vertrouwde online omgeving. IDeal is beschikbaar voor de meeste Nederlandse banken; ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, Friesland Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers, SNS Bank en Knab.
Creditcard
Wij accepteren Visa en Mastercard credit cards via de beveiligde SSL verbinding. Hierdoor betaal je snel, eenvoudig en veilig. Naast het kaartnummer en de tenaamstelling heb je je CVC-code nodig. Deze vind je achterop de credit card, het zijn de laatste 3 cijfers.
Paypal
Als je via Paypal betaalt heb je nog meer zekerheid middels aankoopbescherming voor verzendbare goederen. Zie www.paypal.nl voor meer informatie. Als je paypal kiest als betaalmethode word je doorgestuurd naar de website van paypal waar je in bekende paypal omgeving je betaling af kunt ronden.
Achteraf betalen via Riverty
We bieden je de mogelijkheid om je bestelling ook achteraf te betalen via Riverty. Je betaalt je bestelling NA ontvangst aan Riverty binnen 14 dagen. Riverty aankopen zijn mogelijk tot 1250 Euro.
Riverty doet tijdens het bestellen een real time check van uw persoonsgegevens via een beveiligde verbinding. Indien Riverty u accepteert wordt de bestelling afgerond, indien Riverty weigert door onjuiste gegevens of een negatieve betalingshistorie word je teruggeleid naar onze website waar je kan kiezen voor een andere betaalmethode.
Overboeking per bank
Niet meer heel gebruikelijk, maar wel gewoon veilig, vertrouwd en goed, kunt u betalen middels een overschrijving welke u op eigen initiatief dient te doen. U betaalt ons rechtstreeks middels de overschrijvingsgegevens welke u per e-mail krijgt toegestuurd. Na betalingsontvangst wordt je order verder in behandeling genomen.
Bancontact
Bancontact is de Belgische marktleider op het gebied van elektronische betalingen. Het biedt Belgische klanten om te betalen via hun eigen vertrouwde en beveiligde bankomgeving.
Maestro
Met Maestro kunt u online betalen met uw bankpas. Dit goede alternatief voor de creditcard wordt steeds vaker gebruikt.
Hoe wissel ik mijn kortingscode in?
Nadat je de juiste artikelen in de winkelwagen hebt gelegd kan je de winkelwagen openen. Hier vind je een knop “Vul couponcode in” ; vervolgens kan je de code invullen en wordt als aan alle voorwaarden is voldaan de korting verrekend.
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kan een bestelling plaatsen in de webshop door op het artikel te klikken en vervolgens op de rode knop "bestelling te plaatsen" te klikken. Het artikel zal dan in de winkelwagen verschijnen die je kan bekijken door op het winkelwagen icoon te klikken rechts bovenin het beeld. Al je daarop klikt zie je de winkelwagen met het totaalbedrag. Klik vervolgens op de rode knop "doorgaan naar kassa". Op de kassapagina vul je al je gegevens in en geef je aan hoe je wilt betalen. Daarna controleer je de bestelling en betaal je daar op de rode knop te klikken met "bestelling betalen".
Zijn alle getoonte prijzen en kosten in de BTW?
Al onze genoemde prijzen en kosten zijn vermeld inclusief BTW, tenzij anders vermeld. In de winkelwagen / tijdens het bestelproces wordt een duidelijke rekensom gemaakt inclusief BTW specificatie.
Wat is zichttermijn of bedenktijd?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Uitzonderingen voor het herroepingsrecht
Wij sluiten maatwerkartikelen uit voor herroeping. Dit zal artikelen die speciaal op maat voor uw auto gemaakt zijn.
Hoe kan ik een product retourneren?
Je kunt je bestelling via een eigen vervoerder of PostNL aan ons retourneren. Let er hierbij op dat je rekening houdt met de volgende aanwijzingen:
Verpak het product nieuw, ongebruikt en indien rederlijkerwijs mogelijk in de originele verpakking.
Vermeld bij je retour duidelijk de afzender en verrijk die met aanvullende informatie zoals het artikelnummer waarvoor je wilt ruilen, of je bankrekening gegevens als we het bedrag moeten terugstorten. Vaak kan je de pakbon van ons hergebruiken en hierop aanvullen / doorstrepen.
Je hoeft geen reden van retour te geven, maar het kan ons en onze toekomstige klanten wel helpen!
Frankeer de zending voldoende; ongefrankeerde retouren worden zullen door ons verrekend worden met het openstaande bedrag.
Kortom zorg dat wij complete informatie hebben wat er van wie retour is gekomen, zo kunnen we je verzoek snel en correct afhandelen! Het modelformulier om een product te retourneren kunt u hier downloaden.
Kan ik een retour laten afhalen?
Het is mogelijk een afhaling in te plannen door een van onze vervoerders. Enkele spelregels / aanwijzingen:
Qua randvoorwaarden zie hierboven.
We kunnen GEEN tijdstip van afhaling inplannen, enkel een dag.
Geef je verzoek per e-mail tenminste 1 werkdag vantevoren voor 12:00 uur door. We hebben daarvoor je order of factuur nummer nodig, het gewenste afhaaladres en het aantal pakketten.
We zullen je vooraf de retour transportkosten doorgeven, reken op 8,00 (klein pakketje) tot 15,00 Euro (grote of meerdere pakketten). Deze kosten worden in mindering gebracht op de terugbetaling.
Kan ik mijn product zelf terugbrengen?
Uiteraard kunt u het product ook op ons adres retourneren. We kunnen uw retour in de regel vrijwel direct afhandelen. Neem eventueel van tevoren even contact met ons op over de mogelijke afhandeling. Wellicht kunt u een vervangend product meenemen of kunnen we het product direct omruilen.
Ons retour- en afhaaladres:
Aalsmeerderweg 285G
1432CN Aalsmeer
Nederland
Tel: +31 (0) 297 26 95 94
Email: info@procartuning.nl
Hoe lang duurt een terugbetaling?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Ons streven is om retourzendingen binnen 3 werkdagen afgehandeld te hebben, terugbetaling duurt gemiddeld 2 werkdagen. Duurt het langer dan een week, neem dan contact met ons op via info@procartuing.nl ; mogelijk is er iets mis gegaan (bijvoorbeeld retour zonder afzendergegevens).
Ik heb een defect product ontvangen, wat te doen?
Meld je defect zo snel mogelijk via info@procartuning.nl . Neem het product verder niet in gebruik door in te bouwen of werkzaamheden eraan te gaan verrichten.
Moet ik een artikel passen voor het spuiten?
Ja, dit is sterk aan te bevelen. Door toleranties in auto’s, producten en een schade(verleden) van de auto kan het zijn dat een product niet naar je wens past. Een gespoten / bewerkt onderdeel komt niet meer voor een retour in aanmerking.
Welke garantiesoorten / termijnen zijn er?
Wij bieden momenteel alleen Carry-in garantie. Dit betekent dat je geacht wordt het product aan ons te retourneren via een pakketservice of zelf langs te brengen. Onze producten komen van vele fabrikanten / leveranciers, na een juiste retour zullen we je aanvraag zo snel en correct mogelijk afhandelen.
Wettelijke garantie
Wanneer u een product bij ons koopt heeft u ten allen tijde, mits u het product normaal gebruikt, recht op een goed product.
Mocht een product niet aan uw verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u nakomen.
U dient daarvoor in ieder geval binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen. Binnen twee maanden na ontdekking is in ieder geval redelijk.
Na uw mededeling onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen.
Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.
Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wilt U meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt stuur ons dan een mail en wij laten U dan per omgaand weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven.
De geboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke garanties en bieden enkel iets extra's.
Wij raden u daarom ten alle tijde aan in het geval van een gebrek eerst met ons contact op te nemen.
Wat mag ik verwachten van de kwaliteit en service?
Je mag van Pro Car Tuning als verkoper verwachten dat wij kwalitatieve producten aanbieden die in verhouding staan met een redelijke prijs. Onze service proberen wij op peil te houden en waar mogelijk te verbeteren. Verder mag je er niet vanuit gaan dat de aangeboden producten gelijke of originele kwaliteit hebben.
Opmerkingen over de kwaliteit en onze service zijn altijd welkom via info@procartuning.nl
Wat verwachten wij van jou bij een klacht of reparatie?
We vinden het handig en fijn als je ons voorziet van zoveel mogelijk informatie bij een klacht of reparatieverzoek. We zullen je na melding van je klacht mogelijk vragen om aanvullende informatie of foto’s welke kunnen helpen bij snel en correct oplossen van je klacht. Soms kunnen we aan de hand hiervan bepalen of een artikel retour moet of wellicht een reserve-onderdeel kunnen toesturen.
Heb ik recht op vergoeding van inbouw- of uitbouwkosten bij een defect?
Hier willen we vooraf heel duidelijk over zijn; nee! Wij bieden doe het zelf producten voor autoliefhebbers. Een defect is voor alle partijen vervelend, maar er kan nooit sprake zijn van vergoeding voor bijvoorbeeld montagekosten van een verlichtingsunit.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening of een product heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail of contactformulier aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, contactformulier, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
Pro Car Tuning
Aalsmeerderweg 285G
1432CN Aalsmeer
Nederland
Tel: +31 (0) 297 26 95 94
Email: info@procartuning.nl
Contactformulier
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de Stichting Thuiswinkel waarborg waar Pro Car Tuning bij is aangesloten.
Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (via www.sgc.nl) of u kunt uw klacht aan deze geschillencommissie voorleggen via het Europese online geschillenplatform (ODR) door te gaan: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Onze klantenservice staat van maandag t/m vrijdag klaar om u snel en adequaat te ondersteunen. Onze medewerkers hebben bovendien uitgebreide praktijkervaring met alle producten die zij verkopen. Graag ontvangen wij uw (aan)vraag per e-mail via het contactformulier op onze website. Wij reageren in de regel werkdagelijks binnen enkele uren op uw (aan)vraag. Vermeldt altijd uw ordernummer bij correspondentie.
Pro Car Tuning is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur
E-mail ons hier voor al uw vragen of bel direct naar 0297-269 594 om een van onze medewerkers te spreken.