We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Klik hier voor meer informatie.
Team van specialisten
Garage en webshop
Centraal in de Randstad
De Racingline oil catch tank en oliebeheersysteem is het ultieme olieafscheidende opvangsysteem voor de MQB EA888 Gen3 2.0T motoren van VW.
Niet alle oil catch tanks zijn hetzelfde. Het Racingline systeem heeft een dubbele functie: naast het routeren van ongewenste olie- en vochtdampen via een geavanceerd systeem van interne schotten en een volledig verbijsterde opvangbak, neemt het Racingline Oil Catch Can-systeem ook de track & motorsport-ervaring die Racingline heeft met deze motoren om het probleem van olievorming in de bovenkant van de motor tijdens hoog-G-remmen we te nemen.
De set bevat de motorbeluchtingsplaat - net als de touringcars van de Golf en SEAT TCR EA888 om het probleem met de olie-uitstoot te voorkomen.
Niet alleen condenseert het Racingline-oliebeheersysteem deze dampen in de bodem van de tank, houdt het een zuiverer lucht / brandstofmengsel en wordt het probleem vermeden van langzaam vullen van de intercooler en inlaatleidingen met olie.
De in de set meegeleverde ontluchtingsplaat beschermt uw motor ook door olie verhongering bij zeer hoge G-remmen te helpen voorkomen - een probleem bij gebruik op de baan, wat leidt tot meerdere motorstoringen in de testervaring van Racingline.
Door olie en vochtdampen af te zuigen in de opvangtank, niet de intercoolerleidingen of inlaatlading, komt er een veel zuiverdere lucht / brandstofopnamelading de verbrandingskamer binnen voor maximale efficiëntie en prestaties.
Veel Catch Cans op de markt zijn slechts een lege container met 2 poorten. Het Racingline-systeem is voorzien van een vierweg-schotssysteem in de tank voor een superieure scheiding van olie en condensatie.
Twee bevestigingsbeugels bevestigen de olietank stevig aan de bestaande LH-motorsteun, voor maximale ruimte en OEM-uiterlijk. De onderste beugel gebruikt de hoofdbout voor de motorbevestiging, terwijl de bovenste haak op de schroefdraad aan de bovenkant van de beugel staat.
Een mooie billet dip-stick is voorzien voor een nauwkeurige meting van het oliepeil. De tank heeft een eigen afvoerpoort voor snel en eenvoudig legen.
De billet Engine Breather Plate heeft, in tegenstelling tot sommige andere kits die niet eens de standaard PCV-klep vervangen, een interne gebogen keerplaat boven afvoergaten en geeft olie snel terug in de motor voordat deze zelfs het systeem binnendringt, cruciaal onder remmen met hoge G.
Gefabriceerd van CNC 5-assig bewerkte billet 6061 aluminium, zijn de componenten van de set gepolijst en vervolgens hard geanodiseerd in hoogglans zwart, ten slotte laser geëtst met het Racingline-keurmerk.
Naast online verkoop bieden we ook inbouw mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of bel direct naar 0297 - 269594 om een inbouw afspraak te maken.
De Racingline oil catch tank en oliebeheersysteem is het ultieme olieafscheidende opvangsysteem voor de MQB EA888 Gen3 2.0T motoren van VW.
Niet alle oil catch tanks zijn hetzelfde. Het Racingline systeem heeft een dubbele functie: naast het routeren van ongewenste olie- en vochtdampen via een geavanceerd systeem van interne schotten en een volledig verbijsterde opvangbak, neemt het Racingline Oil Catch Can-systeem ook de track & motorsport-ervaring die Racingline heeft met deze motoren om het probleem van olievorming in de bovenkant van de motor tijdens hoog-G-remmen we te nemen.
De set bevat de motorbeluchtingsplaat - net als de touringcars van de Golf en SEAT TCR EA888 om het probleem met de olie-uitstoot te voorkomen.
Niet alleen condenseert het Racingline-oliebeheersysteem deze dampen in de bodem van de tank, houdt het een zuiverer lucht / brandstofmengsel en wordt het probleem vermeden van langzaam vullen van de intercooler en inlaatleidingen met olie.
De in de set meegeleverde ontluchtingsplaat beschermt uw motor ook door olie verhongering bij zeer hoge G-remmen te helpen voorkomen - een probleem bij gebruik op de baan, wat leidt tot meerdere motorstoringen in de testervaring van Racingline.
Door olie en vochtdampen af te zuigen in de opvangtank, niet de intercoolerleidingen of inlaatlading, komt er een veel zuiverdere lucht / brandstofopnamelading de verbrandingskamer binnen voor maximale efficiëntie en prestaties.
Veel Catch Cans op de markt zijn slechts een lege container met 2 poorten. Het Racingline-systeem is voorzien van een vierweg-schotssysteem in de tank voor een superieure scheiding van olie en condensatie.
Twee bevestigingsbeugels bevestigen de olietank stevig aan de bestaande LH-motorsteun, voor maximale ruimte en OEM-uiterlijk. De onderste beugel gebruikt de hoofdbout voor de motorbevestiging, terwijl de bovenste haak op de schroefdraad aan de bovenkant van de beugel staat.
Een mooie billet dip-stick is voorzien voor een nauwkeurige meting van het oliepeil. De tank heeft een eigen afvoerpoort voor snel en eenvoudig legen.
De billet Engine Breather Plate heeft, in tegenstelling tot sommige andere kits die niet eens de standaard PCV-klep vervangen, een interne gebogen keerplaat boven afvoergaten en geeft olie snel terug in de motor voordat deze zelfs het systeem binnendringt, cruciaal onder remmen met hoge G.
Gefabriceerd van CNC 5-assig bewerkte billet 6061 aluminium, zijn de componenten van de set gepolijst en vervolgens hard geanodiseerd in hoogglans zwart, ten slotte laser geëtst met het Racingline-keurmerk.
Naast online verkoop bieden we ook inbouw mogelijkheden aan in onze garage.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of bel direct naar 0297 - 269594 om een inbouw afspraak te maken.