We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Klik hier voor meer informatie.
Team van specialisten
Garage en webshop
Centraal in de Randstad
Een DumpValve regelt de turbodruk op het moment dat je het gas loslaat. Als je naar de volgende versnelling schakelt dan sluit de gasklep maar de turbo draait nog rond en zal turbodruk opbouwen. Deze druk kan echter geen kant op omdat de gasklep is gesloten. Het gevolg is dat het toerental van de turbo en dus de turbodruk daalt.
De DumpValve zorgt ervoor dat er geen dip is in het vermogen. Dat doet hij door, zodra de gasklep sluit, een verbinding te maken tussen het drukgedeelte van de turbo en het aanzuiggedeelte van de turbo. Het teveel aan druk wordt weggeleid naar de aanzuigkant van de turbo. Hierdoor blijft de turbo ook bij gas los een hoog toerental draaien en is al het vermogen onmiddellijk paraat als je weer gas geeft.