We gebruiken cookies om je ervaring te verbeteren. Om aan de nieuwe e-Privacy richtlijn te voldoen, vragen we je om toestemming om cookies te plaatsen. Klik hier voor meer informatie.
Team van specialisten
Garage en webshop
Centraal in de Randstad
Wij zijn de BMW inlaatreiniging specialist regio Amsterdam Amstelveen en Aalsmeer.
De direct ingespoten benzinemotoren hebben veel problemen omtrent het vervuilen van de inlaat. De THP motoren van de PSA/BMW/MINI en de direct ingespoten motoren van BMW (o.a. N54, N55). Klepvervuiling wordt veroorzaakt door het recirculeren van de oliedampen van de carter-ventilatie.
Deze dampen slaan neer op de inlaatkleppen en veroorzaken een zogeheten "verlakking" en "verkoling". Bij indirect ingespoten BMW benzinemotoren speelt dit probleem niet omdat benzine achter de klep wordtingespoten en de klep hierdoor continue wordt gereinigd.
Als oplossing bieden wij een reinigende straalmethode genaamd 'Walnut Blasting'. Als er inlaat vervuiling geconstateerd is door een van onze specialisten bij een BMW, gaan we het inlaatspruitstuk demonteren om een vrije toegang te hebben tot de inlaatkleppen.
Door deze, in (uiteraard) gesloten toestand van de klep, te stralen met onze professionele straalapparatuur i.c.m. gestampte zeer kleine walnootschillen, kunnen we de vervuiling effectief verwijderen zonder oppervlakken te beschadigen of het millieu te belasten.
Aanvullend wordt er gekeken of de BMW inlaat reiniging het gewenste resultaat heeft gegeven. Na de grondige reiniging monteren we het inlaatspruitstuk terug. Vervolgens zullen onze technici met draaiende motor een speciaal reinigingsmiddel in het inlaattraject spuiten om ook de klepschotels en de verbrandingskamers van binnen volledig te reinigen.
Wij zijn de BMW inlaatreiniging specialist regio Amsterdam Amstelveen en Aalsmeer.
De direct ingespoten benzinemotoren hebben veel problemen omtrent het vervuilen van de inlaat. De THP motoren van de PSA/BMW/MINI en de direct ingespoten motoren van BMW (o.a. N54, N55). Klepvervuiling wordt veroorzaakt door het recirculeren van de oliedampen van de carter-ventilatie.
Deze dampen slaan neer op de inlaatkleppen en veroorzaken een zogeheten "verlakking" en "verkoling". Bij indirect ingespoten BMW benzinemotoren speelt dit probleem niet omdat benzine achter de klep wordtingespoten en de klep hierdoor continue wordt gereinigd.
Als oplossing bieden wij een reinigende straalmethode genaamd 'Walnut Blasting'. Als er inlaat vervuiling geconstateerd is door een van onze specialisten bij een BMW, gaan we het inlaatspruitstuk demonteren om een vrije toegang te hebben tot de inlaatkleppen.
Door deze, in (uiteraard) gesloten toestand van de klep, te stralen met onze professionele straalapparatuur i.c.m. gestampte zeer kleine walnootschillen, kunnen we de vervuiling effectief verwijderen zonder oppervlakken te beschadigen of het millieu te belasten.
Aanvullend wordt er gekeken of de BMW inlaat reiniging het gewenste resultaat heeft gegeven. Na de grondige reiniging monteren we het inlaatspruitstuk terug. Vervolgens zullen onze technici met draaiende motor een speciaal reinigingsmiddel in het inlaattraject spuiten om ook de klepschotels en de verbrandingskamers van binnen volledig te reinigen.
Vul het contactformulier in voor al uw vragen of bel naar 0297 - 269594 om een afspraak te maken.